Ketvirtasis projekto vizitas į Lenkiją

Su duona ir druska- taip mus sutiko kaimyninės partnerės, Lenkijos mokyklos bendruomenė. Duonelės riekė - kad sotus gyvenimas būtų, druska - kad jėgų nepritrūktų. Tokiais žodžiais prasidėjo nepamirštamas projekto susitikimas Lenkijoje.

Balandžio 25 dieną Vyžuonų pagr. mokyklos mokinių Gabrielės Beimonaitės, Skaistės Tuskenytės, bei Mildos Paškevičiūtės ir mokytojų R. Morozovienės, J. Gudeliūnienės, R.Davniukienės, D. Kažukauskaitės delegacija atvyko į ketvirtąjį Comenius projekto „Tradiciniai žaidimai- laimingesnis vaikas, gražesnis pasaulis“ susitikimą Kozieglowy mieste. Mūsų mokinukus pasitiko šeimos, kuriose  mažieji vyžuoniškiai praleido įspūdžių kupiną savaitę, o mokytojai pajudėjo viešbučio link, kuriame buvo apgyvendinti.

Balandžio  26-osios rytą mokiniai su mokytojais susitiko prie mokyklos vartų. Tradiciniais kostiumais pasidabinę mokinukai atlydėjo į išpuoštą salę, kurioje pasigirdo Polonezo garsai ir pabiro į salę, tarsi princesės, išsidabinusios mergaitės, skambėjo dainos. Apžiūrėjusi mokyklą, mokytojų delegaciją buvo pakviesta į konferencijų salę aptarti su Comenius projektu susijusių klausimų. Pasidžiaugėme nuveiktais darbais, pasidalijome kylančiais rūpesčiais, aptarėme mobilumų datas
Po smagių sutiktuvių mokinių ir mokytojų komanda pajudėjo link Jura parko. Jura parke apžiūrėjome priešistorinius dinozaurus, fosilijų liekanas, susipažinome dinozaurų gyvenimo sąlygomis. Apžiūrėję parką, drauge su mokiniais smagiai supomės sūpynėse, mėgavomės šilta Lenkijos saulute. Papramogavę parke, pajudėjome link mokyklos, kur mokyklos sodelyje sodinome Comenius medelį.
Savaitgalį mokinukai praleido pramogaudami šeimose, kuriose mokė tradicinių žaidimų- „Gaidžių peštynės“ ir lietuvių liaudies tautinį žaidimą „Avinėlių grumtynės“, na o mokytojai keliavo į Veličkos druskos kasyklas. Čia grožėjomės auksarankių meistrų iš druskos kurtais meno kūriniais, vakarop pajudėjome link Zakopanės. Čia mums buvo pasiūlyta apžiūrėti  Krupuvki gatvę. Krupuvki gatvė – viena ilgiausių tik pėstiesiems skirtų gatvių Lenkijoje. Krupuvki gatvė leidžiasi žemyn, Gubaluvka kalno link, kur veikia turgus, jame prekiaujama tradiciniais Tatrų ir Podhalės regiono gaminiais: sūriais (oscypek ir bunc), kailiais ir vilnoniais megztiniais. Krupuvki gatve driekiasi prekeivių įvairiausiais gaminiais kioskai, čia gausu kavinių, barų ir restoranų. Gatve važinėja arklių traukiami vežimai, palei gatvę teka upelis.
Nakvojome kalnų miestelyje, kvėpavome tyru kalnų oru, akys negalėjo atsigėrėti nuostabiu kalnų vaizdu. Ryte pajudėjome link Morskie Oko ežero. Žirgais traukiami vežimaičiai judėjo aukštu kalnu link ežerėlio. Pasak senolių, šiš ežeras požeminėmis upėmis susilieja su Jūra.
Pasidžiaugę Zakopanės regiono grožiu, keliavome link Krokuvos. Čia mus pasitiko gražuoliai Vavelio pilies bokštai. Aplankę katedros aikštę, geriausius ir sunkiausius laikus menančias pilies sienas, pasivaikščioję po sodą, keliavome į turgaus aikštę. Mėgavomės ramiu, šiltu vakaru. Pailsėję, judėjome link viešbučio.
Paskutinę dieną Lenkijoje, nuobodžiauti irgi neteko. Nuvykę į mokyklą savi mokinukus jau radome smagiai besidarbuojančius. Vietos liaudies meistrė mokė vaikučius gaminti gėles iš specialiai apdirbtų topolių žievelių. Grįžę vaikučiai spalvingomis, svaigų medžio kvapą skleidžiančiomis puokštelėmis pradžiugino išsiilgusias mamas. Pasigaminę puokštelių, susipakavę lagaminus pasukome link Juodojo tunelio. Skamba grėsmingai- tačiau, tai viso labo požeminė upė, kuria, anais laikais, gabendavo vandenį, sidabro rūdą, karo metais- jame slėpdavosi žmonės, na o mes- smagiai pasiplaukiojome valtele, besiklausydami gido pasakojimo. Įveikę požeminę upę, judėjome link sidabro kasyklų. Šaunaus gido dėka, pasijutome tikrais kalnakasiais, netgi sidabro rūdos aptikome, sako- sidabras- stebuklingas metalas, ne tik dezinfekcinių, bet ir magiškų savybių turi, - kantriai dėdami pirštus ant tikro, „gyvo“ sidabro šnabždėjome savo svajonės, tikimės mūsų norai pildysis.
Padėkoję Lenkijos koordinatoriams už šiltą priėmimą, saugiai grįžome į  Vyžuonas. Kelionės metu, mūsų mokinukės žaidė naujų bičiulių išmokytus žaidimus, džiaugėsi, kad Lenkijos vaikučiams patiko mūsų žaidimai.