Trečiasis projekto vizitas į Velsą

 Uolėti kalnai, giliai pasislėpę smaragdo žalumo slėniai ir bekraščiai jūros peizažai... Tokiu vaizdu mus pasitiko pavasarėjantis Velsas.

Vasario 28 dieną Vyžuonų pagr. mokyklos mokinių (Vincas Morozovas, Ineta Kvetkauskaitė, Dovilė Grigaliūnaitė bei Akvilė ir Sima Šeikytės) projekto koordinatorių mokytojų  (Rita Morozovienė ir Jolita Gudeliūnienė)ir mokytojų (Daiva Diržienė, Rimanto Žvirblio) delegacija atvyko į trečiąjį Comenius projekto „Tradiciniai žaidimai- laimingesnis vaikas, gražesnis pasaulis“ susitikimą Prestatyn mieste. Mūsų mokinukus pasitiko šeimos, kuriose  mažieji vyžuoniškiai praleido įspūdžių kupiną savaitę, o mokytojai pajudėjo viešbučio, kuriame buvo apgyvendinti, link.

 

Uolėti kalnai, giliai pasislėpę smaragdo žalumo slėniai ir bekraščiai jūros peizažai... Tokiu vaizdu mus pasitiko pavasarėjantis Velsas.

Vasario 28 dieną Vyžuonų pagr. mokyklos mokinių (Vincas Morozovas, Ineta Kvetkauskaitė, Dovilė Grigaliūnaitė bei Akvilė ir Sima Šeikytės) projekto koordinatorių mokytojų  (Rita Morozovienė ir Jolita Gudeliūnienė)ir mokytojų (Daiva Diržienė, Rimanto Žvirblio) delegacija atvyko į trečiąjį Comenius projekto „Tradiciniai žaidimai- laimingesnis vaikas, gražesnis pasaulis“ susitikimą Prestatyn mieste. Mūsų mokinukus pasitiko šeimos, kuriose  mažieji vyžuoniškiai praleido įspūdžių kupiną savaitę, o mokytojai pajudėjo viešbučio, kuriame buvo apgyvendinti, link.

Kovo 1-osios rytą Velsas šventė Šv. Davido dieną. Akys raibo nuo margaspalvių raktažolių, savo galveles bekeliančių krokų, bepradedančių žydėti geltonųjų narcizų, kurie ir yra šios šventės pagrindinis akcentas. Pasidabinę atlapus narcizais, pajudėjome į Bodnant pradinę mokyklą, kurioje sutikome mokinukus. Šie jau traukė Velso dainas su naujaisiais draugais, pas kuriuos buvo apsistoję. Prasidėjus pamokoms vaikai pabiro į klases, o mokytojams buvo pasiūlyta apžiūrėti mokyklą. Apžiūrėjusi mokyklą, mokytojų delegaciją buvo pakviesta į konferencijų salę aptarti su Comenius projektu susijusių klausimų. Pasidžiaugėme nuveiktais darbais, pasidalijome kylančiais rūpesčiais, aptarėme mobilumų datas, na o pasibaigus Comenius projekto susirinkimui, turėjome laiko apžiūrėti Prestatyn miestelį, pasivaikščioti pajūriu, paragauti vietinių saldumynų.

 

Šeštadienį mokiniai ir mokytojai buvo pakviesti apžiūrėti Conway pilį. Didžiulės pilies Conway statyba, kurią vykdė Eduardas I, Anglijos karalius, užtruko 40 mėnesių. Pilies sienos buvo statomos iš dviejų eilių akmenų, vidurį pripildant akmenų ir titnago nuolaužų, sumaišytų su kalkių ir cemento skiediniu. Sienos plotis būdavo nuo 6 iki 16 pėdų. Apžiūrėję pilį skubėjome pamatyti mažiausią Didžiojoje Britanijoje namą. Vėliau leidomės į akmens skaldos kasyklas, kur turėjome galimybę pasijusti tikrais šachtininkais, pamatyti bei pasiklausyti, kokiomis sąlygomis anuomet dirbdavo žmonės. Kuomet traukinukas, kuriuo buvome vežiojami kasyklose, pasiekė dienos šviesą, pasijutome išties laimingi. Džiaugėmės, jog tai tebuvo tik įdomi ekskursija, o ne kasdienis darbas.

 

Sekmadienis- šeimos diena. Visą dieną mokiniai pramogavo su šeimomis: žaidė boulingą, lankėsi nuotykių parkuose, vaikščiojo pajūriu ar vaišinosi vietos kavinėse. Na o mokytojams buvo surengta ekskursija į  Chesterio miestą. Pasak istorikų, miestas buvo įkurtas Romos Imperijos  laikais (I a. po Kr). Savo "aukso amžių" Chesteris išgyveno XVI a. Tada jis buvo svarbiausias šiaurės vakarų Anglijos tvirtovė-uostas. Nuo 1500 m. Chesterio miesto daugelis senųjų statinių nepakito iki šių dienų.

 

Pirmadienio rytą mokytojai buvo pakviesti aplankyti pradinei mokyklai priklausantį darželį. Aplankę darželį keliavome į mokyklą. Mokykloje vietos vaikus mokėme tradicinių lietuviškų žaidimų- „Mirksiuko“ ir „Žalčio“. Vėliau mes taip pat turėjome galimybę pasimokyti jų tradicinių žaidimų.

 

Antradienio rytą atsisveikinome su mus taip svetingai priėmusiomis šeimomis, mokytojais, dažnas ir ašarėlę nubraukė... Ech, būtinai bendrausime ir dar tikrai susitiksime su taip svetingai priėmusiais partneriais iš Velso.

 

Grįžus namo atskriejo mūsų partnerės laiškutis, kuriame ji džiaugėsi, jog vaikai mokyklos kieme žaidžia lietuvių liaudies žaidimus, ir tai daro su didžiuliu malonumu. Buvo  pasidžiaugta, jog vaikus sudomino ne tik žaidinimai, jie niūniuoja ir lietuviškas dainas. Mes taip pat džiaugėmės, jog ir mūsų mokiniai žaidžia Velse išmoktus žaidimus ir jų moko kitus- taigi, mūsų vizitas buvo labai produktyvus.

 

Projekto koordinatorės

 Rita Morozovienė

 Jolita Gudeliūnienė